Jag bara konstaterar dessa saker för att försöka få ihop etik och moral.


Något som jag värderar är respekt. Måste fan vara en av de viktigaste sakerna som finns här i livet. Barn, vuxen, rik, fattig, sjuk osv. Alla ska behandlas med respekt. Har efter några år som ledare för olika åldrar förstått att det är det bästa du har. Det är omöjligt att leda en grupp om de inte ser dig som en ledare. Dock är det svårt att i min ålder att kunnas ses som vuxen och ansvarig. Jag ses nog ofta som en positiv och glad person. Vilket jag ibland tror får människor att tro att de kan göra vad de vill mot mig. Det är tråkigt att man måste bli förbannad och ledsen för att vissa ska förstå.

Fördomar är något av det äckligaste jag vet. Jag blir sjukt ledsen när folk ANTAR att någon är på ett vis BARA för ATT. Jag kan ha pratat om detta förut och att jag är väl medveten om att jag själv kan dra folk över kanten. Dock försöker jag verkligen att aldrig sätta in folk i olika fack efter tex utseende, yrke och umgängeskrets. Fördomar får människor att undvika varandra, ibland helt utan anledning.

Jag kan nog ofta få för mig att folk ser nedvärderande på mig ibland. Jag har aldrig sett mig själv som någon ball person och det är nog oftats jag som nedvärderar mig själv. Självförtroendet har nog aldrig varit sådär på topp. Jag har svårt att vara nöjd över mig själv, men man kommer fram till saker som gör att man kan acceptera sig själv mer.

Jag ser nog ändå mig själv som en god människa. Och jag blir förbannad när någon planterar ondska i mina trädgårdar.





Easy for you to say
Your heart has never been broken
Your pride has never been stolen
Not yet, not yet
One of these days
I bet your heart will be broken
I bet your pride will be stolen
I'll bet, I'll bet, I'll bet, I'll bet
One of these days
One of these days




Kommentarer
Postat av: Jennsan

Bra skrivet, det var klockrent!

2011-04-19 @ 18:43:39
URL: http://jennyvem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0