En tanke... Eller flera.

~Blir gahahalen på datorn som vägar stoppa in radbytena på samma ställen som jag vill. Är det nu tekonologin och robotorna tar över världen?~

Det här med personliga brev. Man ska bevisa att man är någe å ha.
Det här med intervjuer. En ända stor soppa. Vad är mina positiva och negativa sidor? VÄNTA mina negativa får egentligen inte VARA negativa.. För de ska ändå vara positiv.

Tänk detta (dröm)scenarie: ska intervjuas för arbete på (tex) Servera eller Volvo.
Intervjuare: Varför söker du just detta jobb?
Jag: (Hmmm pengar, pengar, peeengaaar.. Ja inte äre för att jag gillar att transka runt på ett lager eller montera lastbilar dagarna lång, what to say?) JOOMEN. Har ju varit singel ett tag, och eftersom att detta är en mansdominerad arbetsplats så tänkte jag, kör för fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0