Circle Of Life


När jag tänker efter så har denna vecka varit mycket god. Har varit på ett perukparty och framfört en hate/love-song om Umeå. Jobbat. Hjälpt vänner. Fått septembers lön på kontot. Terrat in Europas länder och huvudstäder i min brors hjärna, vet ni tex vad Cyperns, Rumäniens och Makedonien har för huvudstäder? (Annars har ja några bra ramsor om ni vill höra dem). Så om min bror bli ett geni så är det tack vare mig. Har jobb i fyra veckor.

Om man jämför detta med hur det såg ut för två år sedan.


För precis två år sedan hade jag mitt sista höstlov på gymnasiet och mitt sista samtal med Niclas på bussen hem till Hörnefors. Dagen efter hade jag min halkbana (förbannat vad nervös jag var), men jävlar vad kul ändå. Dagen efter det läser jag i tidningen att det varit en bilkrash, på körlektionen kör vi förbi det klyvna trädet. På en jävla djuraffär får jag veta vad som hänt. Resten av dagen var en pendel mellan overklighet och gråt. På helgen hamnar jag av en slump på en maskeradfest utklädd till en hora (?).

Livet förändras på ett intressant sätt folk. Imorgon kommer jag både slänga iväg en extra tanke till HulQ, hans familj och vänner. Men samtidigt tänker jag hylla livet och det jag har.

Jason Raize – He Lives In You


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0